Pacificar el trànsit a les travesseres

El Departament de Territori i Sostenibilitat està elaborant un estudi per a definir quines són les actuacions de millora més adients per a millorar la seguretat viària tant de conductors com de vianants en les vuit travesseres del corredor: Anglesola, Tornabous, la Fuliola, el Tarròs, Bellcaire d’Urgell, Castelló de Farfanya, Algerri i Alfarràs. Aquest projecte, que concretarà la inversió necessària, estarà enllestit abans de la primavera i s’impulsaran progressivament els treballs durant aquest any i el que ve.

L’objectiu principal d’aquestes obres és pacificar el trànsit i millorar la seguretat viària, tot contribuint que els conductors redueixin la velocitat en circular per les travesseres. En aquest sentit, la tipologia de les actuacions serà, segons els casos:

  • Reforç de l’efecte “porta d’entrada” al nucli urbà
  • Instal·lació de semàfors regulats mitjançat radars de velocitat
  • Implantació de passos de vianants
  • Implantació de ressalts
  • Modificació de la secció de la calçada

Un cop implantades les mesures, Territori i Sostenibilitat en farà un seguiment per establir si és necessari aplicar-ne d’addicionals.

Projectes de condicionament i variants

D’altra banda, el Departament iniciarà durant aquest any la redacció els projectes constructius corresponents a la construcció de variants per evitar el pas per l’interior de nuclis urbans i el condicionament de la carretera entre variants de la C-53 (Tàrrega-Balaguer) i de la C-26 (Balaguer-Alfarràs). Els projectes que es redactin seran compatibles amb un futur desdoblament d’aquest corredor.

Ø Tram C-53: Inclou les variants d’Anglesola, Tornabous-la Fuliola i Bellcaire d’Urgell i el condicionament de tot el tram entre variants i la ronda de Balaguer.

Ø Tram C-26: Inclou les variants de Castelló de Farfanya, d’Algerri i d’Alfarràs i el condicionament de la carretera en els trams interurbans

El condicionament d’aquests trams i la formació de variants comporten una inversió estimada total de prop de 153 MEUR.