Divendres, Novembre 24, 2017

Jornades

Teleassistència

PRESENTACIÓ

El Servei de Teleassistència d'Atenció Domiciliària(TAD) és un servei per via telefònica pensat per a totes aquelles persones que vulguin disposar, les 24 hores del dia i els 365 dies de l'any, d'una resposta immediata en qualsevol situació d'emergència o de necessitat derivada d'aquesta.

FUNCIONAMENT

El servei de TAD permet a la persona usuària, amb un sistema fàcil d'operar, estar connectada permanentment a una central d'alarmes i entrar en contacte verbal amb un centre d'atenció atès per professionals capacitats per donar una resposta adequada a qualsevol tipus d'emergència, bé per si mateixos o mobilitzant altres recursos humans i materials, propis de l'usuari/ària o existents en la comunitat.

El Consell Comarcal presta aquest servei mitjançant conveni amb l'empresa ASPID, de Lleida.

PERSONES USUÀRIES

S'adreça a persones amb un nivell d'autonomia limitat i amb dependència, a causa de l'edat o del seu estat físic, amb capacitat per a la utilització correcta del servei, que viuen sols/es o amb persones que no poden atendre-les de manera continuada i suficient.

FORMA D'ACCÉS

Per a accedir al servei TAD cal, en primer lloc, tramitar la sol·licitud de reconeixement de la situació de dependència i del dret als serveis i prestacions vinculades. Un cop resolt el grau i nivell de dependència, s'elaborarà el Pla Individual d'Atenció (PIA) per a cada persona, mitjançant el qual s'activarà el servei de TAD, entre d'altres.