Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

EL PROJECTE

                               LOGOTIP TDV_page-0001.jpg

El territori d’acció del GAL Noguera-Segrià Nord és un territori que compta amb uns quaranta recursos turístics (patrimonials, culturals, naturals) identificats i que estan considerats un producte turístic que serveix per generar activitat econòmica, amb vuit espais naturals, i amb altres recursos que encara no poden ser considerats producte turístic ja que no s’estan treballant com un producte per atreure a turistes i visitants.

(Exemple: Recurs: aiguabarreig Segre -Noguera Ribagorçana, és un recurs que ja existeix. Producte: visites guiades a l’aiguabarreig, disposar de senyalització i explicació d’un tram concret...).

Cada cop més el teixit empresarial entorn al turisme és va consolidant, així al nostre territori disposem de més de 100 establiments que ofereixen allotjament (hotels, hostals, albergs, càmpings, cases de turisme rural, etc.), una desena d’empreses d’activitats turístiques, molts productors agroalimentaris que estan desenvolupant visites a explotacions i molts restaurants, que com la resta d’empreses anomenades, també acullen visitants i turistes al nostre territori, amb la peculiaritat que els restaurants a més estan en contacte amb la població autòctona d’una manera molt més directa.

Prenent com a referència l’Estratègia de Desenvolupament Local Participatiu del Consorci GAL NSN, en el marc del període de programació 2014-2020, es posa de manifest la necessitat de dinamitzar el turisme i posar en valor aquests recursos com a oportunitat de potenciar el sector turístic. Amb aquest projecte es pretén dotar als establiments i a altres empreses turístiques de recursos per captar i fidelitzar el turisme familiar, potenciant el nostre territori a la vegada que milloren l’experiència del seu client, millorant la seva oferta, en especial de cara al turisme familiar i així contribuir a la seva consolidació empresarial.

Amb aquest projecte es tenen en compte els recursos del territori (ja siguin productes turístics consolidats o bé altres recursos més desconeguts dels que cal començar a valorar la seva capacitat d’atracció turística i com poden jugar en la dinamització d’aquest sector), els allotjaments i empreses d’activitats turístiques, el sector de la restauració, i com a públic objectiu els visitants, els turistes i també la població autòctona. En l’estratègia ja fèiem menció a “Conèixer el territori és el primer pas per estimar-lo” i per tal de tenir un sector turístic dinàmic, cal involucrar a la població autòctona en la valorització de tots aquests recursos.

El GAL pensa que amb aquest projecte es pot desenvolupar materials per tal d’adaptar la informació turística al públic familiar,  comptant amb il·lustracions i fins i tot amb personatges amb els que es puguin sentir identificats, que permeti als nens sentir curiositat pels recursos del territori a la vegada que es complementen amb explicacions adequades al seu nivell, fins i tot es pot introduir llegendes o altres històries que siguin fàcils de recordar pels infants. 

La filosofia és posar-nos en la pell dels nens/nenes que no ens coneixen, per que mitjançant aquests materials, els nens/nenes que ens visitin, puguin anar descobrint el nostre territori alhora que, en el temps d’oci i de joc, es pugui complementar amb activitats per realitzades des dels allotjaments turístics del nostre territori.

bolid pam01.jpg

Document Actions