al contingut a la navegació Informació de contacte

“Dona, treballadora i lliure: el teu dret, transformació del futur”, lema de la Noguera per commemorar el 8 de Març, Dia Internacional de les Dones

DIMECRES 26 FEBRER 2025

L’Àrea d’Igualtat i Feminismes del Consell Comarcal de la Noguera ha organitzat diferents activitats per commemorar el Dia Internacional de les Dones a la comarca. Sota el lema “Dona, treballadora i lliure: el teu dret, transformació del futur”, la primera activitat serà l’acte institucional conjunt amb la Paeria de Balaguer que tindrà lloc el divendres 7 de març de 2025 a la plaça Mercadal de Balaguer. A les 12.00 h es farà la lectura del manifest institucional i tot seguit es donarà pas a una activitat participativa de micròfon obert per posar llum amb la veu a les desigualtats de gènere que encara avui es detecten en l’àmbit laboral.

 

El divendres 14 de març, a les 19.30 h, a la sala d’actes del Consell Comarcal de la Noguera  es farà la conferència “L’abús de poder com a forma de violència patriarcal”, a càrrec de la periodista Alba Carreres, experta en criança, feminisme, gènere i neurodesenvolupament. Hi haurà Servei de Canguratge per a infants de fins a 12 anys.

 

El dimarts 18 de març, a les 17.30 h, a l’Espai de Canguratge de la Noguera acollirà un Contacontes pel 8 de Març, a càrrec de la rapsoda i narradora Alba Mascarella, activitat adreçada a infants de 3 a 12 anys.

 

Finalment, el diumenge 30 de març, a les 18.00 h, a Bellmunt d’Urgell s’ha programat l’espectacle de dansa “Somnis d’Orient” a càrrec de l’Associació cultural i d’arts escèniques Danzentir.