Uns 400 joves de la Noguera culminen el programa JoVa amb una sortida a PortAventura
DIMECRES 30 AGOST 2023
Prop de 400 joves de 17 municipis de la comarca de la Noguera que aquest estiu han participat en la dotzena edició del programa JoVa (Joves i Valors) van visitar aquest dimecres el parc temàtic PortAventura, amb entrada i transport gratuïts, com a agraïment pels treballs que han dut a terme en benefici de la seva població. El nombre d’inscripcions és un dels més alts de les últimes edicions, superant en un centenar de joves la de l’any passat, que també ja va ser una de les més concorregudes.
La sortida al parc d’atraccions suposa la cloenda de l’edició d’enguany del JoVa, una iniciativa creada i impulsada per l’Oficina Jove del Consell Comarcal de la Noguera i dirigida a persones d’entre 12 i 17 anys que ofereix al jovent la possibilitat de dur a terme activitats de voluntariat durant l’època d’estiu per millorar el seu municipi a partir de les necessitats dels respectius ajuntaments i de les propostes dels mateixos adolescents. Els participants han destinat al projecte un mínim de 40 hores entre els mesos de juliol i agost.
La sortida a PortAventura va comptar aquest dimecres amb la presència del president del Consell Comarcal de la Noguera, Miquel Plensa, i alcaldes/esses i regidors/es dels municipis de la Noguera que aquest any han participat en el projecte. També s’hi van desplaçar tècnics de l’Oficina Jove, que ha estat qui ha gestionat la iniciativa.
Els pobles que s’han sumat aquest any al JoVa són Àger, Albesa, Algerri, Artesa de Segre, Balaguer, Bellcaire d’Urgell, Bellmunt d’Urgell, Cubells, Gerb (Os de Balaguer), la Sentiu de Sió, les Avellanes i Santa Linya, l’Hostal Nou (Vallfogona de Balaguer), la Ràpita, Menàrguens, Montgai, Os de Balaguer, Penelles, Térmens, Torrelameu i Vallfogona de Balaguer. Les principals accions que es duen a terme en el marc del JoVa són l’adequació i neteja d’espais municipals, la rehabilitació i pintura de mobiliari urbà o col·laboracions en l’organització d’activitats municipals.